Wednesday, June 1, 2011

Uus avastatud lemmik - tarantel!



Ma ausaltöeldes isegi ei tea ega mäleta, mismoodi ma sellele mõttele tulin aga ühel veebruarikuu päeval avastasin end reptile.ee foorumist ämblike teemat lugemas. Iseenesest oli täitsa müstiline, et inimestel sellised loomad kodus elutsevad. Siiani olin neid näinud ainult filmides ja mõnikord nt Nationali kanalil mõnd saadet vaadates.
Esmalt jäi mulle silma rohelistele sobiv Grammostola Rosea - ehk siis Tšiili roosa. Reptile kasutaja Skulptor iseloomustas selda looma väga värvikalt, öeldes, et see loom elaks ka tuumaplahvatuse üle :)
Teiseks avastasin kohe ka Brachypelma Smithi e. Mehhiko Punapõlve, kes oma vähe kirkamate värvidega rohkem muljet avaldas. Samas oli Smithi ka pisut noorem - huvitav ju näha, kuidas loomake kasvab.
Võtsin siis ühendust inimesega, kelle kuulutused üleval rippusid (tervitused Skulptorile) ja vastupidiselt tema soovitustele alustada reptiilia-maailmas tuumapommi-kindla Roseaga, sai minu esimeseks lemmikuks siiski Punapõlv.


Ei olnud ma paraku mõelnud aga selle peale, et loomale vajalik söögikraam ju ka omaette elama panna. Seega sai lähipäevil kibekähku Okidokist otsitud mõraga akvaarium ja prussakad said ka endale siis elamisväärse pinna!
Terraarium oli soetatud enne ämbliku kojutoomist - praeguseni teenib teda siis 30x30x20 klaasterra ja ruumi ringi liikuda on piisavalt. Lauteri tn-lt sai juurde muretsetud termo/hügromeeter, pikad pinsetid (prussakaid ma eluilmas ei puutu), jooginõu ja peidukas. Kogu lõbu - alates ämblikust, lõpetades pudi-padiga, läks kokku umbes 130€.. Päris kallis lõbu, kui tagantjärgi mõelda.....


Terraarium sai midagi analoogset.

Sisse läksid siis sellised asjad:

Termo/hügromeeter
Parajalt pikad pinsetid
Jooginõu mille sisse tuleb omakorda nt kivi panna, et ämblik ära ei upuks! /neil on kopsud keha all.
Peidukaks panin algul lillepoti aga see riivas silma - asemele sai selline koobas!
Aluspanuks BioTerra Coco-fiber - jälgida tuleks, et aluspanu oleks kiududest, mitte laastudest.
Kunsttaime panin ka sisse mingi suvalise.

Üldpilt sai suht viisakas!

No comments:

Post a Comment